Ismét egyedül – Erdei repülőtér

2012_4_4 GCerep

2012. 08.27 Hétfő


Ismét egy hétköznapra eső pihenőnap, tehát egyedül kell nekivágnom az útnak. Az elmúlt napok esős időjárását egy markáns hideg front kisöpörte. Mai túrám a 65-ös busz Fenyőgyöngye végállomásától indul. Egy darabig a Szépvölgyi út mentén, a fák közötti ösvényen haladok, majd ráfordulok a s jelzésre. „Mindig a sárga úton” dúdolgatom magamban az Óz-ból ismert dalocskát, ami a ládáig igaznak is bizonyult. Még jó, hogy hétköznap révén nincs senki a közelemben, mert a hangomtól valószínűleg haza is menne. Az úti célomul szolgáló geoláda a Hármashatárhegyi vitorlázó repteret mutatja be, felülről és a hajdani siklóernyős starthely közelében található. „Lánykoromban” fedélzeti rádiósként én is repültem, igaz vitorlázógépre sosem sikerült felülnöm, de a repülőtér az repülőtér. Vidáman vágok neki az emelkedő útnak. Később mosolyom már nem őszinte, mert egyre meredekebb az út és nagyobbacska sziklákon kell lépcső gyanánt lépdelnem. DSCF5408A hidegfront elvonulása jó kis szelet produkált. A csúcs felé közeledve egyre erősebb, de lehet, hogy egy-egy lökése eléri a viharos fokozatot is. Végre felérek a sziklatetőre, ahol aztán növényzet híján, akadálytalanul süvít a szél. Gyorsan le is ülök a sziklára, míg tájékozódom, merre tovább. Egyrészt pihennem kell az emelkedő után, másrészt a szél is kevésbé ér. Gyönyörködöm a lábam előtt elterülő látványban, a repülőtérben és a környező hegyekben. DSCF5409

De kár, hogy senki nem tudott velem jönni! Miután kifújtam magam, felállok, hogy a láda után nézzek. A szél majdnem fellök, még jó, hogy 100+ kilóval tapadok az anyaföldhöz. Még a végén én is madárember leszek! Ilyen szélben már motoros géppel sem lehet repülni. A közelben lévő buló (szélzsák) vízszintesen áll. DSCF5418
Kis keresgélés után találok egy keskeny ösvényt és ennek mentén indulok a láda felé, a GPS-t követve. Hátizsákommal egyre nehezebben férek el a keskeny csapáson, most szélárnyékban, már hátrány a 100+ kiló. Végre megtalálom a ládát egy szikla alatt. Igaz kisebb is és nem is piros fedelű, mint a leírásban szerepelt, de ezt kerestem!  Ez remek hely a rejtésre. A fölöttem lévő siklóernyős rámpán tartózkodók sem láthatják a keresgélőt, nyugodtan lehet logolni. Csak ne akadnék be minden pillanatban a bozótba! A sikeres megtalálás élménye azonban feledtet minden kényelmetlenséget. Logolás és visszarejtés után visszamászom. Keresek egy szélárnyékosabb sziklát. A napsütéstől kellemesen felmelegedett. Leülök és pótlom a felfelé elhasznált kalóriákat. Csúnya a sovány ember! – bár kétségtelenül könnyebben mászik fel a hegyre és jobban elfér a bozótban. 😊 A kis pihenő után úgy döntök, hogy másfelé térek vissza a Fenyőgyöngyéhez. Elindulok a k jelzés felé és útközben találok egy világháborús lőszerfülkét. Megcsodálok egy régi határkövet is. DSCF5420
Ilyet még nem láttam! Kijutok a Hármashatár-hegyre. Megtalálom az OKT pecsétjét is. Fiatal felnőtt koromban terveztem, hogy végig járom. Az első hét útvonalát már meg is terveztem, de az élet mást hozott. Még mindig őrzöm a térkép alapján megrajzolt magassági diagramot, mert akkoriban még nem voltak ilyen ügyes programok, mint manapság. Ja, számítógépünk sem volt. 😊Mennyivel kényelmesebb most a túratervezés! Szemügyre veszem a bázisállomás antenna tornyát és a távolabbi ORFK tornyot. Átfutnak rajtam a rádiómérnöki tanulmányaimban tanultak. Még visszanézek és megkeresem, hol is jártam, DSCF5429 gyönyörködöm a budapesti panorámában, majd a Hármashatárhegyi út menti gyalogúton lefelé veszem az irányt. Lassan őszbe fordul az idő, egyre több lehullott, sárga levelet látni. DSCF5436

Már majdnem a Fenyőgyöngyéhez érek, amikor egy autós fékez mellettem és kérdez valamit. Közelebb lépek és minő meglepetés, az autóban Boborján, azaz Dolák-Saly Róbert, az egyik kedvenc színészem ül. Egy étterem felől érdeklődik, ami valahol feljebb van, de sajnos helyismeret hiányában nem tudok segíteni. Elköszön, én meg egészen felvillanyozódva megyek tovább. Ez a találkozás feltette a pontot az i-re!

Leérek a Fenyőgyöngyéhez és amíg várok a buszra, levonom a mai nap tanulságát:
  • Ha elindulok valahova, nem csak azt kell megnéznem, hogy a célterületen lesz-e eső, hanem célszerű a várható szélerősségről is tájékozódni, mert ha túl erős, az rontja az élményt.
  • Ja, és nem árt egy olyan fejfedő, ami az áll alatt rögzíthető, mert majdnem búcsút kellett mondanom a sapkámnak.
A nap mérlege:
Bejárt útvonal: Fenyőgyöngye am. – jelöletlen út – Sárga sáv – GCerep – jelöletlen út – KC – Kék sáv – Fenyőgyöngye am.
GCerep
Megtett távolság: szakaszokban rögzítve, 5,1 km.
Szintkülönbség: kb. 407 m TuHu alapján
Átlag sebesség: 2,7 km/h.
A track letölthető innen.
(Ha nincs olyan program a gépeden, amivel megnyithatod, akkor a Windows Áruházból letöltheted a neked tetszőt.)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.