2012_14_14 GCBIGB
2012.10.15 Hétfő
Ma egyedül vágok neki az útnak. Vé-t nem érdekelte a mai láda tematikája, engem viszont nagyon. Célom a Ferihegyi Repülőtér 31R pályájának vecsési vége, ahol figyelhetem a le- és felszálló gépeket. Valamikor régen, még “lánykoromban”, a nyolcvanas évek második felében, amikor fedélzeti rádiósként szolgáltam, mi is többször használtuk ezt a pályát. Most az emlékek hadával indulok útnak. A térképet nézve, legpraktikusabbnak az látszik, ha Vecsés-Kertekalján szállok le a vonatról. Így is teszek és izgalmamban elfelejtem a nyomvonal rögzítést elindítani, ahogy nekivágok a városból kivezető utcáknak. Szerencsére, úgy 150 m után eszembe jut és gyorsan elindítom a track rögzítést. Gyorsan haladok, rövidesen keresztezem a volt 4-es utat és már a városszéli utcákban gyalogolok. A GPS vételt zavarhatja valami, mert jókora szakaszokban csak toronyiránt húzza a “csiganyálat”, nem követi rendesen az útvonalat. Mire kiérek a városból, magára talál és rendesen dolgozik. Vecsés szélén találkozom a Maglódi-csatornával. Szívélyesen üdvözlöm, mert a továbbiakban ennek partján fogok haladni. Téli álomba merült szántóföldek mellett baktatok. Még a föld horkolását is hallani vélem. De nem, ez csak egy repülőgép hajtómű zúgása volt. Legnagyobb bánatomra, ahogy távolodom a lakott helytől, úgy lesz egyre sűrűbb a köd. Tipikusan “földig ér a felhő” időjárás van. Hébe-hóba megemelkedik a felhőalap kb. 50 m-ig, majd újra beborít mindent. Hát, ez nem tipikus repülőgépnéző idő! Szerencsére a csatorna partját nem lehet eltéveszteni! Átmegyek a 4-es út elkerülője alatti gyalogos átereszen és máris a repülőtér kerítése tűnik elő a gomolygó ködből. Szemem a GPS-re tapad, itt kellene átjutni a csatornán. Átugrani elég széles, nem biztos, hogy sikerülne. Szerencsére a csatornában most nincs víz, így – mivel nem túl mély és ki van betonozva a medre – , leereszkedem az egyik parton és kimászom a másikon. A napi tornafoglalkozás kipipálva. Keresem a kerítés melletti fa alatt a ládát. Közben a kerítésen belüli járőrúton elhúz a reptéri biztonsági szolgálat autója, amiből ugyancsak figyelik, hogy mit bóklászok a kerítés mellett. Atyaég, ha ezek rám küldik a rendőröket, akkor magyarázkodhatok. Hála istennek már megszokták a sok tébláboló civilt, mivel a hely ismert fotós helyszín (spotter hely). Alkalmasabb időben, sokan tartózkodnak itt fényképezőgépekkel a kezükben. Amikor a csőszök elmennek, gyors logolás, legalább a láda ne bukjon le. Bár lehet, hogy tudnak róla.
Most következne részemről is a fotózás. Mintegy varázsszóra megindulnak a gépek felettem. Csak ne lenne ilyen alacsony a felhőalap! Oltári szerencsém lenne, mert a 13-as pálya üzemel, azaz fordított irányban szállnak fel a gépek. Tehát most nem leszálló gépeket lehetne látni, mint az év 90%-ában, hanem felszállókat. Halványan még átsejlenek a ködön, amikor elemelkednek, de azonnal belevesznek a felhőbe.

Mire fölém érnek, már csak a hangjuk hallatszik. Várok egy darabig, hátha szerencsém lesz és ritkul a felhőzet, de be kell látnom, ma nem így lesz. Készítek néhány képet az irányadóról és az időjárási lokátorról.
Mennyivel másabb perspektíva ez, mint amikor felettük repültünk el! Szomorúan indulok vissza azon az úton, amelyiken érkeztem. Majd máskor több szerencsém lesz! Azért nem bántam meg a mai utat. Kicsit felelevenítettem a régi emlékeket, még ha a ködbe is vesztek.
A nap mérlege:
Bejárt útvonal: Vecsés-Kertekalja vmh. – jelöletlen út – GCBIGB – jelöletlen út – Vecsés-Kertekalja vmh.
Megtett távolság: szakaszokban rögzítve, kb. 4 km. Valamivel több, mert az út egy szakaszán rossz volt GPS vétel, a track egy légvonalbeli egyenes.
Szintkülönbség: 38m a GPS adatai alapján, de ez nem valós mérés, mert sokáig rossz volt a vétel.
Átlag sebesség: 4,2 km/h.
A track letölthető innen. Aki megtekinti, az a hosszú egyenesből láthatja, meddig nem volt GPS jel.
(Ha nincs olyan program a gépeden, amivel megnyithatod, akkor a Windows Áruházból letöltheted a neked leginkább tetszőt.)