2013_8-9_37-38 GCcsod és GCKR
2013.03.09 Szombat
Mai feladatunk, hogy a Köves-töltésnél talált TB-t, Erik méhecskéjét Berlin felé röptessük, mert Angliából jövet, kissé eltévedt. Útja új állomásának a Felsőörs mellett lévő geológiai bemutatóhelyet megmutató ládát, a Geológiai csodát néztük ki. Mivel elég sok német turista megfordul errefelé reméljük, hogy ők majd jó irányba viszik a méhecskét. Bár lehet, hogy ebben az évszakban nem sok német jár erre.
Ma Zoli nem tart velünk, így Vé-vel kettecskén indulunk útnak. Alsóörsön szállunk le a vonatról és Lovason át Felsőörsig megyünk. Úgy látszik edzettebbek lettünk, mert az alsóörsi állomástól a domboldalra vezető úton könnyebben feljutottunk, mint tavaly, amikor a Veszprémfajszi Golgotához igyekeztünk. Felsőörs határában könnyedén rátalálunk a geológiai bemutatóhelyre. Itt egy újszerű tábláról tudjuk meg, hogy a Malomvölgyi tanösvényen járunk. Úgy döntünk, hogy először a ládát keressük meg, aztán jöhet az ismeretszerzés. A ládát rejtő fa gyorsan meglett. Közel van az úthoz, talán túl közel is. Ilyenkor premier plánban ügyködhet a ládász, talán vegetációs időszakban jobb a helyzet. Szerencsére most senki sem jár erre, nyugodtan logolhatunk. Szomorúan vesszük tudomásul, hogy sikerszériánk a TB-k terén véget ért, ebben a ládában egy sincs, pedig idáig kettesével jöttek. Lehet, hogy Zoli jelentette a vonzerőt számukra. Mindenesetre most már van benne egy .
Elengedjük a méhecskét, reméljük odatalál Berlinbe. Azért a logban majd jelzem otthonról, hogy merre kell vinni. Miután lebukás nélkül végeztünk, elindulunk a bemutatóhely megtekintésére. Érdekes, hogy a múltheti, Köves-töltés környéki zöldüléshez képest, itt még teljesen téli állapotban van a növényzet. Magyarul csak száraz avar mindenfele. Valószínűleg a Balaton hűtőhatásának következménye, hogy itt lassabban ébred a természet. Találunk egy táblát is, hogy most meg a Forrás-hegyi geológiai tanösvényen vagyunk. Aha, biztos ez a leánykori neve!
Mindenesetre ez jobban passzol. Haladunk a tanösvényen, olvasgatjuk a táblákat, csodáljuk az egyes helyszíneket. Lassanként egy előtetővel védett falhoz érünk,
ahol megfigyelhetjük a vulkáni hamu rétegződését. Közben megéhezünk. Vé leül egy kidőlt fára és egy akkora szendvicset próbál a szájába tuszkolni, mint a fél karja.
Hiába, rég volt reggel! Én közben egy felettünk köröző ölyvet figyelek. Mindig is csodálatra késztetett ezeknek a ragadozó madaraknak a röpte. Ebéd után elindulunk Király-kút felé és egy völgybe leérve még havat is látunk egy keréknyomban.
Itt tényleg tél van még! Lassan odaérünk a Király-kúti rejtéshez. A leírás szerint egy kidőlt fenyő tövében kell keresni, de ott semmi. Viszont egy álló fa aljában akkora kupac farakás van, hogy csak meg kellene gyújtani és szalonnát lehetne sütni.
A doboz formája és fedelének színe sem egyezik.
Nem egy gondos ládatulajdonosra vall ez a rejtés! Logolunk, majd kimegyünk a pihenőhelyekhez. Mekkora különbség van mostani és a tavaly kora őszi helyszínhez képest! Akkor olyan forgalom és zsinat volt, hogy gyorsan tovább kellett állni. Most, rajtunk kívül senki sincs. Vé hagyománytiszteletből megeszik még egy szendvicset. Én közben hívom fűzfői barátunkat, akivel megbeszéltük, hogy hazafelé menet meglátogatjuk. Kiderül, hogy neki viszont munkaügyben Szolnokra kellett mennie. Na, jól elkerültük egymást! Vé még próbálkozik, hogy vizet fakasszon a kútból, de nyilván a téli fagyveszély miatt, eredménytelenül. Még egy darabig hallgatjuk a kis patak csobogását,
de indulnunk kell vissza Alsóörsre, mert csak két óránként van vonat és lassanként sötétedni fog. A visszaút eseménytelenül telik el. Egy szekérúton Felsőörs után elérjük a turistautat, amelyen jöttünk. Az állomáson nem is kell sokat várni a vonatra és irány hazafelé.
A vonaton megbeszéljük a mai nap tanulságát.
Érdemes vissza-visszatérni egy már látott helyre, mert a természet minden évszakban más-más arcát mutatja. Így cseppet sem unalmasak az ismétlődő helyszínek.
A nap mérlege:
Bejárt útvonal: ALsóörs vá. – –
– GCcsod –
–
– GCKR –
– jelöletlen út –
–
– Alsóörs vá.
Megtett távolság: szakaszokban rögzítve, kb. 17 km.
Szintkülönbség: 710 m.
Átlag sebesség: 3,6 km/h.
A track letölthető innen.
(Ha nincs olyan program a gépeden, amivel megnyithatod, akkor a Windows Áruházból letöltheted a neked leginkább tetszőt.)