Kellemeset a hasznossal – Cívis reptér

2013_13_42 GCLHDC

2013.04.20 Szombat

Ma a szüleim meglátogatását kombináljuk egy gyors ládázással, tehát kellemest a hasznossal. Vé nem ér rá, így Zolival vágunk neki az útnak. A gyerek- és fiatalkori emlékek jutnak eszembe, mikor keresztanyámhoz menet, a Homokkertből figyeltem a le-felszálló gépeket. Később, amikor katona lettem, a szolnoki vonatra várva, a Nagyállomáson ácsorogva tettem mindezt. Repülős koromban egyszer egy útvonal repüléskor szálltunk el felette…Debrecenben a Nagyállomás elől induló 44-es buszra ülünk fel. Minő érdekesség, a buszról a Repülőtér megállóhelyen kell leszállnunk. Innen a bekötőúton egyenesen a ládáig sétálhatunk. A nap erősen tűz, már-már nyári meleget okozva. Gyorsan pólóra vetkőzünk és így ballagunk az úton. Mivel a reptérre gyalogosan kevesen látogatnak ki, járda nincs, az erős gépkocsi forgalomban meglehetősen védtelennek érezzük magunkat. Néhány autós csak centikre húz el mellettünk, nehogy már lassítania kelljen két gyalogos miatt. Felveszem a hátizsákban tartott sárga mellényt, hátha így erősebb ingert jelentünk számukra. Valamivel kevesebb, mint 2 km gyaloglás után érünk a ládához. A láda egy őrbódé közelében van, ahol a parkolóba beállni szándékozóktól szedik a sápot. Mivel célpontunk az üzemi területen kívül helyezkedik el, ezért nyugodtan keresgélünk. Meg is találjuk, egy kődarab takarásában. DSCF6581 Szabályos kis odú van neki építve, ahonnan könnyű előhúzni. Matatásunkat az előrohanó őr zavarja meg. A ládaoldalon az szerepel, hogy nyugodtan lehet keresgélni, mert minden őr tud a rejtésről. Nekünk viszont sikerült kifogni azt az egyet, aki nem tudott róla! Szépen elmagyarázom neki a geocaching lényegét és azt, hogy mi ezt a nemzetközi játékot játsszuk éppen. A szemén látom, hogy nem igazán érti a dolgot, végül is nem az esze miatt tartják. A csősz visszavonul, hiszen a “felségterületén” kívül nem tud velünk mit kezdeni, de a bódéjából gyanúsan méreget bennünket. Szerintem szent meggyőződése, hogy terroristák vagyunk, akik az ő bódéját akarják felrobbantani, amihez épp a bombát helyezik el. A logbook még szűz, benne a kihelyezés dátuma, két nappal korábbi. Aha, akkor ezért nem egyezik a rejtés módjának leírása a valósággal. Nyilván a rejtőnek, Vgyurinak még nem volt ideje átírni. Logolunk a tiszta füzetkébe, olyan mintha  1-es lenne. DSCF6585 Nagyon örülök a ládában talált matricáknak is, melyek egy korábbi hőlégballon versenyre készültek. A hőlégballonozás kipróbálása is rajta van a bakancslistámon. A matricákat egy, az önkéntességet népszerűsítő kitűzővel háláljuk meg. Gondos visszarejtés, majd távozunk. Szerintem az őr a távozásunk után gyorsan el fogja tüntetni a ládát, talán a holnapot sem éri meg. Míg az úton visszafelé ballagunk, azon gondolkodom, hogy hátha sikerülne egyszer Vgyurival összefutni egy geocaching találkozón. A Fórumos megszólalásai és a repülős múltja miatt nagyon szimpatikus.  Odaérünk egy kapubejáróhoz, ahol végre be lehet kukucskálni a reptérre, mert idáig a betonkerítéstől nem láttunk semmit. Míg leskelődünk, elfogyasztjuk a szendvicsünket. Közben érkezik pár gép. Egy Wizz Air gép pont előttünk gurul el, meg van a repülős élmény is. DSCF6587 Sajnos kicsit messze van, pedig direkt a bokszgépet hoztam el, mert annak erősebb a zoomja. Jól jönne most a régi, analóg gépem teleobjektívje! Ha megépül a tervezett spotter-domb, újra el kell jönni ide! Közben mosolyogva arra gondolok, ha anno a “testvéri” szovjet csapatok itt tartózkodásakor, így fényképezőgéppel a nyakamban bóklászok a reptér mellett, biztos golyó általi lett volna a találatom.   Bár minden katonai reptérből polgári lehetne egyszer! Mivel nem akarunk túl későn érni a szüleimhez, nem maradunk tovább. A buszon ülve, kapok egy e-mailt, hogy Debrecenben megjelent egy új láda. Milyen jó lenne megkeresni, de most más a programunk. A szüleimnél azért megnézem az új láda lapját. A fenébe is! Ott volt a busz útvonalának közelében. Ha leszállunk, akár 1-es is lehetett volna.

Hazafelé, a vonaton megbeszéljük a mai nap tanulságát.

Ha a közeledben megjelenik egy láda, ne habozz, keresd meg! 1-es lehet a gyorsaságod jutalma.

A nap mérlege:

Bejárt útvonal: 44-es autóbusz, Repülőtér mh. – jelöletlen út – GCLHDC – jelöletlen út – 44-es autóbusz, Repülőtér mh.

GCLHDC

Megtett távolság: szakaszokban rögzítve, kb. 4 km.
Szintkülönbség: 34 m.
Átlag sebesség: 3,7 km/h.
A track letölthető innen.
(Ha nincs olyan program a gépeden, amivel megnyithatod, akkor a Windows Áruházból letöltheted a neked leginkább tetszőt.)

Update 1: A ládának ma délután volt még egy megtalálása. Szerencsére a csősz nem tüntette el.

Update 2: Pár év múlva szomorúan olvastam, hogy Vgyuri elhunyt. Már sosem futhatunk össze. Nyugodj békében, Gyuri! Bár sosem találkoztunk személyesen, a magam szerény módján, ezt a blogbejegyzést az emlékednek ajánlom.